2009年10月23日

There's a Fine, Fine Line

Avenue Q - Theres a Fine, Fine Line




There's a fine, fine line
between a lover and a friend;
There's a fine, fine line
between reality and pretend;
And you never know 'til you reach the top
if it was worth the uphill climb.
There's a fine, fine line
between love and a waste of time.

情人與朋友,只在一線之間
現實與假象,只在一線之間
在到達頂峰前,誰知攀登之路是否值得
愛與蹉跎光陰,只在一線之間


There's a fine, fine line
between a fairy tale and a lie;
And there's a fine, fine line
between "You're wonderful" and "Goodbye."
I guess if someone doesn't love you back
it isn't such a crime,
But there's a fine, fine line
between love and a waste of your time.

童話與謊言,只在一線之間
「你真好」與「再會吧」,只在一線之間
你愛的人不愛你,也不算什麼罪過
但愛與蹉跎光陰,只在一線之間


And I don't have the time
to waste on you anymore.
I don't think that you
even know what you're looking for.
For my own sanity,
I've got to close the door
And walk away...
Oh...

再也沒有多餘時間
浪費在你身上
你連自己在追尋什麼都不清楚
我得恢復理智
關上門
走開

There's a fine, fine line
between together and not
And there's a fine, fine line
between what you wanted and what you got.
You gotta go after the things you want
while you're still in your prime...
There's a fine, fine line
between love and a waste of time.

廝守與分離,只在一線之間
渴望的與擁有的,只在一線之間
追尋夢想要趁年輕
愛與蹉跎光陰,只在一線之間

=========================
我喜歡它的旋律也喜歡它的歌詞
不過我不是很喜歡女主角的聲音
為了配合劇的演出,女主角裝了卡通的可愛聲音
用這聲音唱這首歌,是可以,只是我沒有很能夠接受
我在網路上面找到兩個不同的人唱的版本,都還不錯聽
(http://www.youtube.com/watch?v=YEqowg1S3ho)
(http://www.youtube.com/watch?v=AHB3NQSp8a8)
這首歌高低音差滿多的,有的時候聽太多遍耳朵會不舒服
但我真的喜歡There's a Fine, Fine Line這句的旋律
在YOUTUBE上面還看到有一個戶外的現場演出(http://www.youtube.com/watch?v=bZOyQzGAC2w)
每個人都唱的很有水準也很好聽,換作是我一定唱不上去還破音之類的
而且整首歌我也只想唱There's a Fine, Fine Line而已 :P



沒有留言:

張貼留言

你所發表的意見要透過版主才能顯現出來,請不要擔心自己所留的意見消失不見。我一定會回覆每一個留言,但有時留言太多,如果我有遺漏,請跟我說,所以,請記得回來看看喔!(揮手) 謝謝您的合作!(鞠躬)