2022年3月8日

Eurovision 2022 - Serbia - Konstrakta - In Corpore Sano

表演三分鐘,這歌手就坐在台上洗手洗了兩分半鐘+念歌詞給你看
影片上傳三天,觀看人次快要達到五百萬
讓我們一起來看看這首歌在講什麼吧


Onas eroproc ni somrefne snem*
 
What is the secret behind Meghan Markle's healthy hair?
梅根亮麗烏髮的秘訣是什麼?
What could be the secret?秘密是什麼?
What is the secret behind Meghan Markle's healthy hair?
What could it be? What could be the secret?
I think that secret is the deep hydration我覺得秘訣是深層補水
As they say, one's skin and hair reveal everything clearly
就像人們說的,一個人的皮膚和頭髮清楚地揭露一切
For example: dark circles around eyes point out to liver issues
比如: 黑眼圈代表肝有問題
Dark spots around lips might mean you have an enlarged spleen
嘴唇周圍的黑點可能表示你脾臟腫大
An enlarged spleen is not good, not pretty
脾臟腫大不好,不漂亮
Because an artist - she has to be healthy
因為一位藝術家 - 她必須要健康
 
She has to be healthy, be healthy,
Be healthy, be be be be healthy
Be healthy, be healthy
Be healthy, she has to, has to, has to
 
It's such fortune that 真是太好了
the autonomic nervous system exists自律神經系統存在於我們身體
So I don't have to control my heartbeats所以我不必控制我的心跳
because the heart beats, it beats on its own因為心臟它自己會跳動
Nice days, bright colors of the skirt on my body
好天氣,我身上亮麗的短裙
of my skirt, my dog and I 我的狗和我
We are taking a walk, counting our steps邊散步邊細數步伐
the skirt goes around my leg短裙在我大腿邊飄逸
we are taking a walk and that's it我們散步著
And it doesn't have to be better than that, the heart beats on its own
事情不一定要比這更好,心跳它自己跳動
I put my trust in it, that it beats on its own
我信任它,它自己會跳動
I put my trust in it, that it beats, that I breathe
我信任它,它自己會跳動,我呼吸著
God give me health, God give health, God give health
God give health上帝給我健康
 
I don't have the health insurance我沒有健保
Oh, so how will they monitor me? In the name of health
以健康的名義,他們要怎麼檢視我
And care about me? In the name of health
在乎我? 以健康的名義
An artist (she) is invisible. In the name of health.
一位藝術家(她)是隱形的,以健康的名義
You don't see me, it's magic. In the name of health
你看不見我,這是魔術,以健康的名義
An artist, she can be healthy一位藝術家,她能變健康
 
She can be healthy, be healthy,
Be healthy, be be be be healthy
Be healthy, be healthy
Be healthy, she has to, has to, has to
 
In a healthy body, in a healthy body在一個健康的身體裡
In a healthy body, in a healthy body
In a healthy body, in a healthy body
the body is healthy, so what do we do now?
所以我們現在要做什麼?
A sick mind in a healthy body
生病的心在一個健康的身軀
A sad soul in a healthy body
憂傷的靈魂在一個健康的身軀
A desperate mind in a healthy body
撕裂的心在一個健康的身軀
A frightened mind in a healthy body
恐懼的心在一個健康的身軀
So what do we do now?
所以我們現在要做什麼?

沒有留言:

張貼留言

你所發表的意見要透過版主才能顯現出來,請不要擔心自己所留的意見消失不見。我一定會回覆每一個留言,但有時留言太多,如果我有遺漏,請跟我說,所以,請記得回來看看喔!(揮手) 謝謝您的合作!(鞠躬)