2018年12月9日

What if symmetry and asymmetry are observer-relative?



You can grieve over any emotional loss.
你可以哀悼任何一種情感上的失去
The more you care about something, the greater the trauma of losing it.
你越在意一件事,失去它的傷痛就越明顯
Grieving is a process.
哀悼是一種過程
Every culture has its own rituals and traditions, to facilitate mourning.
每個文化都有自己的儀式和傳統來表達哀悼。

I know this is just a scientific theory.
我知道這只是個科學理論
But to me, it was more than that.
但對我來說,不僅如此
It described the universe in a new and beautiful way.
它用一種美妙的全新方式描述了宇宙
I want that to be the universe we live in.
我希望我們生活在那個宇宙中

I know we're down, by a lot.
我知道我們落後,很多
And if I'm being honest with you, we're probably not gonna win this one.
說實話,估計我們是不會贏這場了
In fact, we're definitely not gonna win this one.
事實上,我們肯定會輸
But we're not gonna quit, either.
但我們不會放棄
And if we do lose, you need to know that doesn't make you losers.
如果我們真的輸了,你們也得知道自己不是人生輸家
You learn as much as about who you are and what you're made of from failing as you do from success.
從失敗中學到的自我認識和自我價值,一點都不比從勝利中學到的少
Maybe more.
甚至更多
So you can spend the next half feeling sorry for yourselves,
所以下半場你們可以自怨自艾
or you can get out there and give them hell.
也可以讓它們嚐嚐地獄的滋味

I've been acting like the game is over, but it's only halftime.
我一直表現得像是比賽結束了,但其實只打了半場而已
And there's a lot more physics left to play.
還有很多物理比賽可以打
I've always thought that my father's journey and my own were so different,
我一直以為我爸和我的人生路途大不相同
but he also faced failure and setbacks.
但他同樣面對過失敗和挫折
Maybe our lives mirrored each other more than I thought.
也許我們人生互相映射的地方比我想得還要多

So, from one viewpoint,
所以從一種角度來說
you and your father's lives are asymmetrical,
你和你父親的人生不對稱
but from another vantage point, they're symmetrical.
但從另一個角度來說,是對稱的

沒有留言:

張貼留言

你所發表的意見要透過版主才能顯現出來,請不要擔心自己所留的意見消失不見。我一定會回覆每一個留言,但有時留言太多,如果我有遺漏,請跟我說,所以,請記得回來看看喔!(揮手) 謝謝您的合作!(鞠躬)