2018年3月14日

Ryan O'Shaughnessy - Together 中英歌詞



Ryan O'Shaughnessy一開始是在Britain's Got Talent 節目中展開知名度
先前的自創歌曲No Name在網路頗受青睞(影片網址: https://youtu.be/awdN04yTwa4)
不過我個人比較喜歡First Kiss這首歌(影片網址: https://youtu.be/fcuBgLufZK4)
後來便代表愛爾蘭參加今年的歐歌大賽(Eurovision Song Contest)
今年的參賽歌曲就是上面這首Together,很喜歡他的曲風跟聲音
真的聽了非常非常舒服,舒服到就像冬天躺在溫暖的被窩,根本不想起床啊~~




We were drifting like two icebergs out on the ocean
我們像海上的兩塊浮冰
I was doing all I could to keep you close
我盡我所能地靠近你
There were troubles in the water
我們之間明明怎麼了
You swore it was nothing
你卻說沒事
You said that we would always stay afloat
你說我們會一直在一起

Why would true love, look me in the eye and lie, lie?
為什麼還能看著我對我說謊
I thought we'd be together 'til we die
我以為我們到死都會在一起
I'll forever wonder why
我會一直疑惑到底為什麼
I thought we'd be together 'til we die
我以為我們到死都會在一起
I'll forever wonder why
我會一直疑惑到底為什麼

Why have you been coming home so late in the evening?
最近你怎麼都這麼晚才回來?
Is there someone else that I should know about?
是不是有新認識的朋友沒讓我知道?
'Cause there's a smile on your face that I haven't seen
因為我在你臉上看到從未見過的笑容
Since we started going out
自從我們開始約會後

How could true love, look me in the eye and lie, lie?
為什麼還能看著我對我說謊
I thought we'd be together 'til we die
我以為我們會在一起到生命的盡頭
I'll forever wonder why
我一直疑惑到底為什麼
I thought we'd be together 'til we die
我以為我們會在一起到生命的盡頭
I'll forever wonder why
我一直疑惑到底為什麼
I'll forever wonder why
我一直疑惑到底為什麼

We said "Until death do us part"
我們說過唯有死亡才能將我們分散
And then you chose to break my heart
如今你選擇傷我的心
Remember right back to the start
記得回到最初的起點
When we said we'd be together 'til we die
我們說好永遠一起不分開
I'll forever wonder why
我想問你為什麼
I thought we'd be together 'til we die
我以為我們會在一起到生命的盡頭
I'll forever wonder why
我想知道為什麼會這樣

You said we'd be together 'til we die
你說我們會永遠在一起
I'll forever wonder why
我想知道為什麼會這樣
I thought we'd be together 'til we die
我以為我們會在一起到生命的盡頭
I'll forever wonder why
I'll forever wonder why
我想問你為什麼

沒有留言:

張貼留言

你所發表的意見要透過版主才能顯現出來,請不要擔心自己所留的意見消失不見。我一定會回覆每一個留言,但有時留言太多,如果我有遺漏,請跟我說,所以,請記得回來看看喔!(揮手) 謝謝您的合作!(鞠躬)